• by

Hoe kan ik iets retourneren aan My Perfect Look?

Heb je iets bij My Perfect Look gekocht dan heb je, vanaf de dag dat je het ontvangen hebt, 14 dagen de tijd om te besluiten of je het wilt houden. Wil je het niet houden dan kun je binnen voornoemde termijn gebruik maken van je zogenoemde 'herroepingsrecht'. Je hebt dan het recht om je bestelling binnen 14 kalenderdagen na ontvangst te annuleren en het geleverde product aan ons te retourneren.
Wij zouden natuurlijk graag de reden willen weten waarom je het niet wilt houden, maar je bent niet verplicht om dit aan ons op te geven.

 

Voordat we het proces van herroeping uitleggen, eerst even wat spelregels

Wordt de gehele bestelling geretourneerd, dan betalen we je het gehele factuurbedrag terug; dat is inclusief de verzendkosten.
Betreft het een bestelling bestaande uit meerdere producten die in één pakket verpakt bij je zijn afgeleverd en je wilt een deel van die bestelling retourneren, dan betalen wij je de op de factuur vermelde verkoopkosten van het/de te retourneren product(en) terug.

Onze cosmetica- en make-up producten zijn, om redenen van hygiëne en gezondheidsbescherming, verzegeld. Het uitgangspunt is dat je, als je tijdens de bedenktijd gebruik wilt maken van je herroepingsrecht, je het/de te retourneren product(en) slechts mag hanteren en inspecteren zoals je dat bij verzegelde cosmetica- en make-up producten in een winkel zou mogen doen. Je raadt het al; je mag de verzegeling niet verbreken. Gebeurt dat wel, dan is/zijn de betreffende product(en) om redenen van hygiëne en gezondheidsbescherming niet meer geschikt om te worden geretourneerd.

De kosten voor retournering van het/de betreffende product(en) zijn voor eigen rekening (is ca. € 6,95 per pakket).

De retourzending is voor eigen risico. Onder dit risico wordt eventuele opgelopen schade of kwijtraken tijdens retourzending van het/de betreffende product(en) bedoeld.

 

Melding herroeping / melding retourzending

Je hebt 14 kalenderdagen de tijd om aan ons te melden dat je wilt herroepen, oftewel je bestelling of een deel van je bestelling aan ons wilt retourneren. De termijn van 14 dagen gaat in op de dag dat je de bestelling hebt ontvangen en eindigt 14 dagen later om 24:00 uur. Valt de laatste dag van deze termijn op een zaterdag, zondag of feestdag, dan eindigt de termijn op de eerstvolgende werkdag om 24:00 uur.

De melding kun je doen door gebruik te maken van het herroepingsformulier. Dit formulier hebben wij meegeleverd met de bestelling. Vul dit formulier in en stuur het per e-mail, waaraan het ingevulde formulier als bijlage is toegevoegd, naar info@myperfectlook.nl.
Mocht je het herroepingsformulier kwijt zijn geraakt nadat je de bestelling hebt ontvangen, dan kun je het altijd nog van onze website downloaden. Klik hiervoor op de pagina Hoe werkt het hier? op de knop Herroepingsformulier.

Melding herroeping / melding retourzending per e-mail

Je bent niet verplicht om het formulier te gebruiken. Een stuk makkelijker is dat je de retourzending van het/de betreffende product(en) gewoon in de e-mail aan ons meldt. Hoef je het formulier niet in te vullen, te scannen en aan de e-mail toe te voegen. Neem in ieder geval in de e-mail de volgende gegevens mee (gegevens staan op de factuur die wij met de bestelling hebben meegeleverd):

  • het ordernummer
  • datum van bestelling
  • datum ontvangst van de bestelling
  • naam en artikelnummer van het/de betreffende product(en)

Direct na ontvangst van  je melding, zullen wij de ontvangst per e-mail aan je bevestigen.

 

Retourzending

Vanaf de dag van je melding heb je nog eens 14 dagen de tijd om het/de betreffende product(en) aan ons te retourneren, maar wij zien natuurlijk graag dat je dat zo spoedig mogelijk na je melding doet. Stuur de/het betreffende product(en) met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijs mogelijk in de oorspronkelijke verzendverpakking, retour naar:

My Perfect Look
Weg en land 39 C
2661 DC Bergschenhoek

We adviseren je het verzendbewijs van het postbedrijf te bewaren. Dan heb je dat achter de hand als er tijdens verzending naar ons adres iets fout gaat (schade of kwijtraken).
Wij laten je in ieder geval direct per e-mail weten als we je retourzending hebben ontvangen.

 

Terugstorting van het aan jou verschuldigde bedrag

Dat doen wij direct nadat we je retourzending in goede orde hebben ontvangen met dezelfde betaalmethode waarmee jij hebt betaald. De terugstorting wordt de eerstvolgende werkdag verwerkt en bij de meeste betaalmethoden die wij aanbieden (zie de pagina Betalen), staat je geld dezelfde of andere dag op je rekening.

 

Vragen?

Als je nog vragen hebt, bel (+31 (0)6 12 28 67 66) of e-mail ons dan gerust. We helpen je graag verder.

 

 

P.S. Je kunt trouwens al herroepen (ons een melding sturen) vóórdat je de bestelling hebt ontvangen. De rest verloopt hetzelfde als hierboven omschreven.

Terug naar de pagina Hoe werkt het hier?